2009. július 7., kedd

Cukkinis kenyér

Nyáron, friss cukkiniből, igazi szaftos kenyér!


Ez a recept Limarától származik, nála "Cukkínis formakenyér" néven szerepel: Cukkinis formakenyér

Hozzávalók:
100 g joghurt
100 ml víz
2 tk. só
2 ek. olaj
csipet aszkorbinsav
150 g cukkíni lereszelve
25 dkg
öregtészta
50 dkg BL 80 liszt
1 tk. cukor
1 dkg élesztő


Kenyérsütőgép üstjébe pakoltam mindent, majd elindítottam a dagasztás programot. Vékonyan kiolajozott kelesztőtálban duplájára kelesztettem, majd enyhén lisztezett felületre borítottam. Jól kinyomkodtam belőle a levegőt, téglalap formára igazítottam. Két oldalról visszahajtottam a tésztát, majd feltekertem. Vékonyan körbeliszteztem, majd sütőzacskóba tettem, azzal együtt pedig a széthúzható kenyérformába. Ismét hagytam duplájára kelni, majd hosszában egy éles pengével bemetszettem. A zacsiba vizet permeteztem, száját elkötöttem és 200 fokos sütőben sütöttem 30 percig, majd egy fóliával letakartam a tetejét és 180 fokon sült további 15-20 percig. Rácsra téve hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése