2009. augusztus 31., hétfő

Pillecukor alapanyag

Pillecukor alapanyag/szeva12

Ezt a receptet az nlcafe Sütik-képpel fórumon találtam, vanko.ili írta be a 34618 számú hozzászólásban. Ilike útmutatásai alapján már sok szépséget sikerült készítenem pillecukorból.

A pillecukrot a pennyben vettem.
14 dkg pillecukrot 2 ek. vízzel, kivajazott tálba betettem a mikróba. Ezt fél percig melegítettem. Megkavartam, újra fél perc. Ezt mindaddig, amíg fel nem olvadt. Amivel kavarod azt is vajazd be, mert nagyon nyúlik és ragad.
28 dkg porcukor nagy részét ráöntöttem és elkezdtem kézzel begyúrni a cukrot.
Amin gyúrod, az is legyen porcukros. A kezed is legyen porcukros, mert egyébként csak ragad hozzá.
Mindaddig gyúrod, amíg fel nem veszi az összes cukrot. /28 dkg/
Ha túl kemény, adj hozzá még vizet.
Kész is van. Formázhatod, nyújthatod stb.
Hűtőbe jól becsomagolva állítólag hetekig eláll.
Amikor meg beborítottam vele a tortát, a legegyszerűbbet választottam, mint a tésztát szépen liszteztem a munkalapot és a pillecukrot olyan gyönyörűen lehetett nyújtani, hogy szinte el sem hittem. Utána ráemeltem a tortára, kicsit rányomkodtam (alatta egy kis krém, hogy jobban tapadjon), a fölös lisztet egyszerűen lefújtam róla.

Még annyit írnék hozzá, hogy ne legyen kicsi a tál amibe olvasztod, mert eléggé megdagad melegítés közben.
Egy jénai tálat kivajazni, bele jó két marék pillecukor és kb. 1,5-2 percig mikrózni. Akkor jó, ha már ki akar „szaladni” a tálból. Kiveszed, porcukorral jól összekevered. Ha picit meghűlt, porcukros deszkára borítod és elkezded gyúrni, addig adagolod hozzá a porcukrot, amíg jól gyúrható, képlékeny anyag lesz belőle. Ha ragad, akkor még porcukor kell hozzá. Várd meg amíg kihűl és hidegen szépen lehet formázni, virágokat csinálni belőle. Ha közben már kezd keményedni, száradni, semmi gond, 2-3 mp-re tedd be a mikróba és mehet tovább a formázás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése