2009. december 19., szombat

Csokoládé labdák

Csupa csoki!

Ez a recept Tavasz Kriszti recije, amit az nlcafe Sütik-képpel fórumán olvastam a 81333 hozzászólásban, melyet CsillagViki írt be.

Hozzávalók:
20 dkg étcsoki
7 ek. vaj (kb. 20 dkg)
11 dkg cukor
3 tojás
1 tk. vaníliakivonat
20 dkg liszt
3 dkg kakaópor
fél tk sütőpor
csipet só

Elkészítés:
A csokit a vajjal olvasszuk össze, le a tűzről, majd adjuk hozzá a többieket – a tojásokat egyenként. Keverjük jól ki, ez egy nagyon lágy tészta lesz. Kb. 1 órára tegyük a hűtőbe, addig megköt annyira, hogy lehessen formálni. Gyúrjunk belőle 40 gombócot, ezeket forgassuk meg jól porcukorban (ehhez 17 dkg-ot ír pluszban a recept, de szerintem 10 is bőven sok). Elvileg vizes kanállal kéne kivenni őket a cukorból, de én nem cifráztam és lám, így is rajta maradt! Tegyük a gömböket sütőpapíros tepsibe – valamennyire távol, bár annyira nem hasal el.
160 fokon kell sütni 10-15 percig, én kb. 13-ig hagytam bent és olyan nagyon fini omlós lett, hogy csak na! És ami a a legjobb: másnapra is tökéletesen ugyanolyan maradt!
Fontos: étcsokiból kell készíteni, mert a tejcsokitól nem marad meg a szép formája!!!

Kuzsu már csak 10 dkg vajat ajánl hozzá.

Én is 10 dkg vajat tettem bele. Egy napig állt a hűtőben, így volt elég ideje megszilárdulni. Amikor a labdácskák már készen sorakoztak a tepsin, elölről kezdtem és az összeset újra megforgattam a porcukorban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése