2010. január 10., vasárnap

Esti kovászos félbarna kenyér

Ez a kenyér is finom!

Az esti kovászos kenyeret variáltam meg egy kicsit, teljes kiőrlésű lisztet is tettem bele:
Esti kovászos kenyér

Az esti kovászhoz:
10 dkg sima liszt,
10 dkg rétes liszt,
1,1 dkg élesztő,
2,4 dl víz,
kevés ecet,
1 kiskanál cukor .
Ezeket összekevertem és betettem a hűtőbe.


Reggel beöntöttem a kenyérsütőgépbe és hozzáadtam:
1 tk. sót,
1 ek. burgonyapelyhet,
0,9 dl vizet,
20 dkg sima lisztet,
10 dkg rétes lisztet és 10 dkg teljes kiőrlésű lisztet.


20 percig dagasztotta a gép, majd kikapcsoltam és 15 percig kelt. Kiborítottam egy tálba, kicsit átgyúrtam, megint 15 percig pihent. Mégegyszer átgyúrtam egy kicsit, majd 20 perc pihi után levágtam belőle egy kb. öklömnyi darabot. A többit megformáztam, a jénai tetejét kibéleltem sütőpapírral, beletettem a tésztát, aminek a tetejét kicsit bevágtam, 1 órát kelt. Közben begyújtottam a sütőt melegedni.

Az egy óra elteltével vizes kézzel gyengéden átsímítottam a tésztát, illetve a jénait is kiöblítettem meleg vízzel, így takartam be a kenyeret. 200 fokos sütőben pont egy órát sült. Mikor kivettem, levettem róla a jénait és hideg vizes kézzel gyorsan átsímítgattam a kenyeret. Egyből elkezdett pattogni, cserepesedni. Kb. 15 percig pattogott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése