2010. január 29., péntek

Friss kenyér reggelire, avagy a hibernált kenyér

Ez az első próbálkozásom a hibernált kenyérrel. Az eredmény önmagáért beszél! Azt hiszem, hogy sűrűn fogok ilyen módszerrel kenyeret sütni.


Hamarosan (egészen pontosan február 1-én) visszamegyek dolgozni, ezért azon gondolkoztam, hogy munka mellett hétköznap hogyan tudnék kenyeret sütni. A hagyományos módszer kb. 3,5 - 4 óra mire kisül a kenyér és utána még valamennyit várni is kellene, hogy ne a forró kenyeret együk.

Az ötlet természetesen Limarától származik: Friss kenyér reggelire

Limara útmutatásait követve így készült a hibernált kenyerem:

Este bedagasztottam a jól bevált félbarna kenyértésztát géppel: Félbarna kenyér, de vigyáztam arra, hogy a hozzávalók hidegek legyenek.

A kenyérsütő tetejét végig nyitva hagytam, nehogy megmelegedjen a tészta. Ezután kelesztőtálba tettem, de most nem tettem rá a tál tetejét, csak úgy szabadon hagytam és 30 perc múlva kicsit átgyúrtam a tésztát. Hagytam még 30 percig kelni, majd kinyomkodtam belőle a levegőbuborékokat. Megformáztam, jól körbeliszteztem, sütőzacsiba tettem és így sütőzacsistól együtt ment a tészta a széthúzható kenyérformába. Limara szerint a lisztezés azért fontos, mert így a szükségesnél több párát -ami visszacsapódik a hidegben-, a liszt elnyeli, különben a tészta megszakad a kelesztés alatt, ahol hozzáér a sütőpapír, vagy a nylon tasak. És teljesen igaza van. A kenyérformát betettem éjszakára a hűtőbe, de nem bírtam ki, nagyon kíváncsi voltam és többször bekukkantottam, hogy mi is történik. Beindult a kelés folyamata, látszott, hogy szép lassan emelkedik a tészta és a sütőzacsi belülről nedves. Hát ezért kellett belisztezni. Szerencsémre követtem az útmutatást, így minden OK volt.

dolgozik a kenyérsütőgép

kelesztőtálban a tészta, fedő nélkül

megkelt a tészta

megformázva az asztalon

ebben a doboz formában fog sülni

bekerült a doboz formába, sütőzacsiba a kenyér, így megy a hűtőbe éjszakára

reggel így nézett ki

bevágva, közvetlenül sütés előtt

Reggel kivettem a hűtőből és hideg sütőbe tettem, így a tészta a sütővel együtt szép lassan, egyenletesen melegedett át. 200 fokra állítottam a sütőt és kb. 50 percig sütöttem a kenyeret.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése