2010. január 23., szombat

Frizza (töltött pizza)

Ez volt a mai ebéd. Legalább olyan finom, mint a pizza!

A frizza tésztáját Andi konyhájában találtam: Töltött pizza

Pizzatészta:

Hozzávalók:
30 dkg liszt, ízlés szerint oregánó
1 tojás
2 dl tej
2 evőkanál olaj
1,5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
1 mokkáskanál só

Elkészítés: A tejet langyosra melegítjük, az elmorzsolt élesztőt és a cukrot egy kevés liszttel elkeverjük és egy kis tejet öntünk hozzá. Hagyjuk, hogy megkeljen. Ha felfutott az élesztő, összedolgozzuk a liszttel, a tojással, a sóval és az olajjal, pizzafűszerrel vagy oreganóval és jól kigyúrjuk. 30 percig langyos helyen pihentetjük.

Vékonyra kinyújtottam a tésztát kör alakúra, megkentem tejföllel, tettem rá kolbászkarikákat, előre lepírított szalonnát, karikára vágott hagymát és reszelt sajtot. Ezeket mind csak a tészta egyik felére, mivel a másik felét rá kell hajtani. Mielőtt ráhajtanánk a tészta szélét, tojással be kell kenni és egy kicsit felhajtani. A tetejét is megkenni tojással és reszelt sajttal megszórni. 200 fokos előmelegített sütőben addig sütni, míg a teteje meg nem pirul. A tölteléket sokféleképpen lehet variálni. Ebből a receptből 4 db töltött pizza jön ki.

Az alapötletet ez a recept adta, de eleve háromszoros mennyiséggel kezdtem, mivel nálunk amúgy is nagyon kapós a pizza.

Minden hozzávalót kenyérsütőgépbe tettem, az dolgozott helyettem. Kb. 30 perc alatt sima tésztává dolgozta a hozzávalókat, majd kelesztőtálban megkelesztettem a tésztát. Amikor megkelt, akkor 12 egyforma darabra osztottam, mindegyiket külön-külön kinyújtottam vékony körré és az egyik felére felhalmoztam a tölteléket. A töltelék tetejére még karikára vágott lila hagymát és reszelt sajtot tettem. A tészta szélét bekentem tojással és a tészta töltelék nélküli részét ráhajtottam a töltött részre, vagyis a tésztát félbehajtottam. A tetejét megszurkáltam villával, megkentem tojással és reszelt sajttal megszórtam. 200 fokos előmelegített (villany) sütőben kb. 20 percig sütöttem.

A töltelék az alábbi volt:

Csirkemellet apró kockára vágtam és gyros gyorspáccal alaposan bedörzsöltem + só, bors ízlés szerint. Míg a hús pácolódott (kb. 30 perc), sütöttem egy kevés krumplit. A húst puhára pároltam, zsírjára sütöttem. Amikor a hús elkészült, összekevertem az apró kockára vágott sült krumplival és egy jó adag joghurtos öntettel (joghurt+só+apróra zúzott fokhagyma).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése