2010. január 31., vasárnap

Narancsos kalács

Nagyon finom kalács! Egy kicsit aggódtam a narancs miatt, mert nálunk a narancsot senki sem ette meg idáig sütiben. De ez valami más :)

Ez a recept CsillagViki blogjáról való: Narancsos kalács

Nagyon furdalt a kíváncsiság, hogy milyen is lehet a narancs a kalácsban, de mivel az nlcafe Sütik-képpel fórumon többen is kipróbálták és mindenki áradozott, ezért én is megsütöttem. Az íze egyszerűen fantasztikus. Csak a méreteivel volt egy kis gond, nálunk kétszer ennyi is elfogyott volna.

Hozzávalók:
A tésztához: 35 dkg liszt, 1 kiskanál cukor, 5 dkg puha vaj, 1 narancs reszelt héja és leve, 1 tojás sárgája, 1 dl langyos tej, 3 dkg élesztő, 25 db édesítőtabletta (pl. Canderel), csipetnyi só.
A mázhoz: 1 tojásfehérje, 2 evőkanál porcukor, 5 dkg mandulaforgács.

Elkészítés:
A kiskanálnyi cukrot beleszórjuk a langyos tejbe, belemorzsoljuk az élesztőt és megvárjuk, amíg az élesztő felfut (a tej tetején vastag, halványbarna hab képződik).
A lisztet egy nagy tálba szitáljuk, beleszórjuk a sót, belereszeljük a narancshéjat.
A narancs levét kifacsarjuk. A narancslében feloldjuk az édesítőtablettákat.
Az édesítőtablettás narancslét, a vajat és végül az élesztős tejet is a liszthez adjuk. Az egészből sima, puha tésztát gyúrunk.

A tésztát letakarjuk és langyos helyen egy órát kelesztjük. Ezután átgyúrjuk, betesszük a sütőformába (süthetjük sütőpapírral bélelt őzgerinc formában, tortaformában, de egy nagyon-nagyon alaposan kivajazott tűzálló tálban is).
A formában a tésztát még fél órát kelesztjük.

Ezalatt a tojásfehérjét a porcukorral habbá verjük. Belekeverjük a mandulaforgácsot és a fél óra lejárta után ezt a keveréket a tészta tetejére kenjük.

Ezután a süteményt hideg sütőbe tesszük. A sütőt 180 fokra bekapcsoljuk és a süteményt 45-50 percig sütjük. (Valószínű, hogy a teteje hamarabb barnulni kezd. Ekkor alufóliával takarjuk le.) Ha megsült, a tetejét kandírozott narancsszeletekkel díszíthetjük.

Tipp:
Aki idegenkedik az édesítőtabletták használatától, az a tabletták helyett kb. 10 dkg cukrot használjon. De édesítővel sokkal könnyebb a kalács tésztája.

Én annyit változtattam a recepten, hogy nem reszeltem a tésztába narancshéjat, helyette kandírozott narancsot tettem bele. Édesítőnek Süssina folyékony édesítőt használtam 10 ml-t és a tetejéről lehagytam a mandulaforgácsot. 50 percig sütöttem villanysütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése