2010. január 16., szombat

Spanyol briós

Nagyon finom!

Erre a receptre Limara oldalán bukkantam: Spanyol briós

Hozzávalók:

50 dkg liszt
csipet só
1 egész tojás
1 tojássárgája
3 ek. olaj
2,3 dl tej
7 dkg cukor
2,5 dkg élesztő

Töltelék:
kb. 10 dkg puha vaj
fahéjas porcukor

A hozzávalókból lágyabb, jól nyújtható hólyagos tésztát dagasztottam, majd kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Lisztezett felületre borítottam, 10 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem a darabokat. Kb. 15-20 percig hagytam letakarva, hogy ismét visszanyerjék a rugalmasságukat, nyújthatóvá váljanak. Ezután minden darabot egyesével oválisra nyújtottam, megkentem puha vajjal, megszórtam cukros fahéjjal. Feltekertem és hagytam őket pihenni, míg az összes elkészül. A pihentetés után egy kicsit megint lehet húzni a feltekert tésztán, hogy hosszabb legyen. Csiga alakban feltekertem úgy, hogy a hajtás most szándékosan felülre kerüljön. A végét az ujjammal ellapítottam, ezt a csiga alá hajtottam, így nem bomlik szét.
Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem őket. Jobb 2 tepsin elosztani, nekem egy tepsin teljesen összesültek.

Hagytam őket ismét 30-40 percig pihenni, majd 180 fokos sütőben sültek 15-20 percig.

Én a töltelékből kihagytam a fahéjas porcukrot, csak simán olvasztott vajjal kentem meg feltekerés előtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése