2010. január 30., szombat

Habcsókos kalács

Igazi finomság! Marcsi köszönöm a recit :)

Ezt a receptet is Limaránál találtam, nála "Habcsókos kalács másként" néven szerepel: Habcsókos kalács másként

Hozzávalók:

- 600 g finomliszt
- 50 g cukor
- 3/4 tk. só
- 2 dkg friss élesztő
- 180 ml tej
- 60 ml víz
- 100 g olvasztott vaj
- 3 tojás sárgája

Habcsók:
- 3 nagy tojás fehérje
- csipet só
- 100 g cukor

Töltelék:
• forró csokoládépor

A tészta hozzávalóit kenyérsütőgéppel dagasztattam meg. Dagasztás után kelesztés következett, majd lisztezett felületen kettévettem a megkelt tésztát.
Külön-külön kinyújtottam őket téglalap formára, kb. 2 mm vastagra. Az első tésztára kentem a hab felét, majd megszórtam jó vastagon forró csokoládéporral. A tésztát feltekertem, mint a beiglit, majd hosszában egy éles késsel kettéhasítottam. Kifordítottam a két fél tésztát, hogy a vágott felük legyen felfelé, majd összetekertem őket ügyelve, hogy a vágás végig felül maradjon és óvatosan átemeltem a tepsire.

A másik kinyújtott tésztára rákentem a hab másik felét, majd megszórtam jó vastagon forró csokoládéporral. A tésztát feltekertem, mint a beiglit és így is hagytam, majd átemeltem a másik rúd mellé a tepsire. A tetejét megkentem tojás sárgájával, több helyen bevagdostam pengével.

A két tekercs elfér egymás mellett. Hagytam kb. 30 percig, hogy ismét megkeljenek, majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 25-30 percig őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése