2010. március 7., vasárnap

Ben10 torta

Ez a torta Tomika névnapjára készült. Még mindig Ben10 őrület van nálunk, ezért a torta is Ben10 arcára lett mintázva.



Alapja piskóta, 10 közepes méretű tojásból 2 piskóta lapot sütöttem gáztepsiben (10 tojás, 10 kanál cukor, 10 kanál liszt, csipet szalagáré).

A töltelék puncs ízű lett: kb. 40 dkg babapiskótát apró darabokra vagdaltam, majd leöntöttem tejjel, hogy könnyebben puhuljon. Utána hozzákevertem 1 cs. vaníliás cukrot, 2 púpos evőkanál kakaót, néhány kanál barack lekvárt, ízlés szerint porcukrot, 1 nagy citrom levét és annyi rumaromát, hogy kellemes ízű legyen.
Ezt a tölteléket a két piskóta lap közé töltöttem úgy, hogy a felső piskóta lap alját nagyon vékonyan bekentem barack lekvárral, hogy könnyebben odatapadjon a töltelékhez. Utána néhány órára "lepréseltem". Amikor szépen összeállt, citrommázzal bevontam a tetejét.

Citrommáz: 30 dkg porcukrot 1 citrom levével, pár csepp vízzel, kevés rumaromával és 2-3 csepp piros folyékony ételfestékkel összekevertem robotgéppel.

A torta oldalát hulalával díszítettem.

A torta tetején levő Ben10 fejet pillecukorból készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése