2010. március 1., hétfő

Kakakós csiga

Ezt a receptet Andinál találtam: Kakaós csigák


Egy kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 8 dkg lágy margarin, 6 dkg kristálycukor, 2 tojás sárgája, 2,5 dkg élesztő, 1 cs. vaníliás cukor, 1 csipet só, kb. 2,7 dl tej


Töltelék: 5 evőkanál cukrozatlan kakaó, 10 evőkanál kristálycukor + még tettem bele 2 evőkanál forró csokoládéport


Lekenéshez: olaj


A tetejére: 1 dl tej, 1 evőkanál kristálycukor


Elkészítés: Minden hozzávalót kenyérsütőgépbe tettem, ami megdagasztotta a tésztát és meg is kelesztette. Lágy kelt tésztát kell készíteni.
Közben készítsük el a tölteléket.

Ha a tészta megkelt, nyújtsuk téglalap alakúra, kenjük le az egész tésztát olajjal . A jól összekevert töltelékkel szórjuk meg bőven a tésztát és tekerjük fel, mint a piskóta roládot. Vágjuk őket 1,5 cm-es vastagságúra és tegyük őket a sütőpapírral bélelt tepsire egymástól távolabb. Meleg helyen kb. 15 percet még kelesszük. Előmelegített sütőben, 160–170 fokon kb. 20 perc alatt süssük készre. Sütés közben egyszer kenegessük meg a tetejüket a cukros tejjel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése