2010. március 20., szombat

Kenyérben sült sonka

Hamarosan húsvét, s úgy gondoltam, hogy itt az ideje kipróbálni, hogy milyen is a kenyérben sült sonka :) A várakozásunkat felülmúlta, nagyon-nagyon finom lett!


A kenyér tésztája természetesen a félbarna kenyér lett.

A hozzávalókat kenyérsütőgépbe tettem és hagytam, hogy jól összedolgozza, kb. 20 perc alatt. Utána kelesztőtálba tettem a tésztát, de előtte átgyúrtam kicsit, majd 15-20 perc múlva ismét átgyúrtam és utána addig hagytam a kelesztőtálban, míg fel nem lökte a tetejét.
Ekkor enyhén lisztezett felületre borítottam és nyújtófa segítségével téglalappá igazgattam. A tészta közepére tettem a sonkát hosszanti irányba, majd mindkét oldalról ráhajtottam a tésztát úgy, hogy fedjék egymást. A kenyeret sütőzacsiba tettem, ami ment a doboz formába. Jól megkelesztettem, majd langyos vízzel átkentem a tetejét és előmelegített sütőben 50 perc alatt készre sütöttem.
Amikor megsült, gyorsan hideg vízzel megspricceltem a tetejét, ami gyönyörűen elkezdett pattogni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése