2010. március 29., hétfő

Túrótorta

Ma van szüleim házassági évfordulója. Ez a torta erre az alkalomra készült.


A recept Mohától való, nála Piskótacsigás meggyes túrótorta néven szerepel. Kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók a tésztához:

6 tojás

6 ek.cukor

6 ek.liszt

ízlés szerint rumaroma

1 dl olaj

kenéshez meggylekvár


Az egész tojásokat a cukorral nagyon habosra kevertem a robotgéppel, beleöntöttem az olajat, rumaromát, majd fakanállal belekevertem a lisztet is.

Sütőpapírral bélelt tepsibe (29 X 40 cm) simítottam és előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt megsütöttem. Kivettem, egy konyharuhára fordítottam, lehúztam a sütőpapírt róla és feltekertem. Hagytam kicsit hűlni, majd még melegen megkentem meggylekvárral, félretettem hűlni.


meggy:

70-80 dkg meggyet kis cukorral 1,5 dl vízben feltettem főni. 2 ek. étkezési keményítőt elkevertem fél dl hideg vízben, ezt a meggyhez öntöttem, besűrítettem. Ezt is félretettem hűlni.


túrókrém:

25 dkg mascarpone

25 dkg túró

250 ml tejszín habbá verve

1 nagy doboz 20 %-os tejföl (450 gr.)

fél citrom leve

cukor ízlés szerint

1 zacskó Horváth Rozi zselatin (25 gr.)


A mascarponét, túrót, tejfölt, citromlevet a cukorral összekevertem. A zselatint egy kis lábosban 6 ek. vízben feloldottam óvatosan melegítve, majd levéve a tűzről hozzákevertem kanalanként 5 evőkanálnyit a túrókrémből. A többi krémhez adtam, gyorsan összekeverve a robotgép habverőjével. Utoljára adtam hozzá a tejszínhabot nagyon óvatosan.

Egy 26 cm átmérőjű tortaformát kibéleltem egy sütőpapírkoronggal (ezzel könnyen ki lehet csúsztatni majd a tálra a kész tortát), a piskótatekercsből 1 cm-es szeleteket vágtam, ezekkel kiraktam a forma oldalát és alját.

A krém felét beleöntöttem, erre a meggy fele ide-oda csurgatva, majd a krém másik fele, tetejére pedig a maradék meggy. Egy éjszakára hűtőbe tettem, másnap a karima levétele után ügyesen tálra csúsztattam és díszítettem.


A mascarpone helyett olcsóbb és ebben az esetben ízben sem zavaró megoldás, ha egy 450 gr-os 20%-os tejfölt egy vékony szövésű vászonkendőbe kötve felakasztunk és kicsurgatunk. Ez pár óra alatt megtörténik a konyhaasztalon egy jó mély fazék fölött, a visszamaradó sűrű krém kb. 25 dkg lesz.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése