2010. április 2., péntek

Kenyérben sült sonka és tojás

Húsvéti előzetesként egy kis sonka, tojás, kenyér együtt:)


Ennek a kenyérnek a tésztája szintén
a jól bevált félbarna kenyér.


A formázás hasonló, mint a kenyérben sült sonkánál.

A hozzávalókat kenyérsütőgépbe tettem és hagytam, hogy jól összedolgozza, kb. 20 perc alatt. Utána kelesztőtálba tettem a tésztát, de előtte átgyúrtam kicsit, majd 15-20 perc múlva ismét átgyúrtam és utána addig hagytam a kelesztőtálban, míg fel nem lökte a tetejét.
Ekkor enyhén lisztezett felületre borítottam és nyújtófa segítségével téglalappá igazgattam. A tészta közepére tettem hosszanti irányba a sonka felvágottat, annak a tetejére a tojást, majd mindkét oldalról ráhajtottam a tésztát úgy, hogy fedjék egymást. A kenyeret sütőzacsiba tettem, ami ment a doboz formába. Jól megkelesztettem, majd langyos vízzel átkentem a tetejét és előmelegített sütőben 50 perc alatt készre sütöttem.
Amikor megsült, gyorsan hideg vízzel megspricceltem a tetejét, ami gyönyörűen elkezdett pattogni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése