2010. június 26., szombat

Challah

Ezt a receptet Limaránál találtam: Challah
Nagyon finom kalács!


Egy nagyon kicsit változtattam a recepten, ide most azt írom le, ahogy én készítettem:

Hozzávalók:


- 520 g liszt

- 1 dkg friss élesztő

- 30 g cukor

- 1 mk. só

- 2 tojás

- 1 tojás sárgája

- 30 g olaj

- 210 ml víz

- 10 dkg mazsola

- 1 tojás sárga a lekenéshez

- jégcukor a díszítéshez


Az összes hozzávalót a dagasztógépbe tettem, majd kb. 20 perc alatt nem túl kemény tésztát dagasztattam vele. A tésztát kelesztőtálba tettem és duplájára kelesztettem. Enyhén lisztezett felületre borítottam és hat egyenlő részre osztottam. Hatos fonással fontam. Fonás után lekenten az 1 tojás sárgájának felével, majd amikor megkelt, a tojás sárga másik felével is lekentem és jégcukorral díszítettem. 180 fokos sütőben sült kb. 40 percig.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése