2010. október 17., vasárnap

Briós

Ebből a tésztából többször készítettem napraforgó kalácsot: napraforgó kalács ajándékba és napraforgó kalács. A recept Maxtól származik: Az igazi foszlós kalács. Ebből a receptből most briósok készültek.





Egy kicsit változtattam a recepten:

Hozzávalók:

15 gr olaj, 10 gr só, 115 gr cukor, 60 gr margarin, 270 ml tej, 2 db tojás sárgája, 440 gr sima liszt (BL55), 220 gr rétesliszt, 3 dkg friss élesztő és egy tojás sárgája a kenéshez.

A szokásos módon kelt tésztát készítettem. A margarin kivételével mindent a kenyérsütőbe pakoltam és elindítottam a dagasztó programot. Amikor elég jól összedolgozta a tésztát, apránként hozzáöntöttem a folyóssá melegített margarint és szép hólyagos tésztát dagasztattam a géppel. Kelesztőtálban megkelesztettem, megformáztam, papírral bélelt tepsire tettem, tojás sárgájával megkentem és ismét megkelesztettem. A végén még egyszer átkentem tojás sárgájával és kristálycukorral megszórtam a tetejét. Előmelegített sütőben megsütöttem. Ebből a mennyiségből 8 db kb. 150 gr-os briós lett.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése