2011. június 20., hétfő

Jégnyalóka

Egy ideje keresgélem a boltokban a tejmentes jégkrémeket. Nem nagy a választék és elég víz ízűek azok a jégnyalókák, amikben nincs tej. Egy kicsit olvasgattam a neten és végül elkészítettem az első jégnyalókákat, ami málna ízű és banán ízű lett.


A recept nagyon egyszerű:


Málna ízű jégnyalóka
Hozzávalók:

málna

méz
víz


A málnát megturmixoltam, átpaszíroztam a magok miatt, majd kb. 4 dl gyümölcsvelőhöz kb. 1 dl vizet kevertem azért, hogy önthető legyen és kb. 1 evőkanál mézzel édesítettem. Utána formákba öntöttem és lefagyasztottam. Ebből a mennyiségből 6 db jégnyalóka lett.



Banán ízű jégnyalóka

Hozzávalók:

banán
víz

A málna ízű jégnyalóka nagyon ízlett, de banán ízűt is szerettek volna enni, ezért amikor kiürült a 6 db-os jégnyalóka tartóból kettő, gyorsan pótoltam banán ízűvel. 2 db banánt megturmixoltam, nagyon kevés vízzel hígítottam, éppen csak annyival, hogy önthető legyen. Utána formákba öntöttem és lefagyasztottam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése