2011. augusztus 22., hétfő

Foci torta Tomika 12. szülinapjára

Tomika 1999. augusztus 31-én született, de 2011. augusztus 20-án előrehozva megtartottuk a 12. szülinapját. Foci torta készült neki, piskóta alap, dobostorta krém, marcipán és pillecukor bevonat.


Hozzávalók:
A piskóta alaphoz:
3 db 3 tojásos piskótát sütöttem (3 tojás, 3 ek. cukor, 3 ek. liszt szalagáré)

A labdához:
2 darab 3 tojásos piskóta lapot sütöttem kb. 30x30 cm-es tepsiben. Amint kisültek feltekertem a piskótákat.

Krém:
6 tojás

30 dkg porcukor

30 dkg étcsokoládé

30 dkg Liga margarin

1 cs. vaníliás cukor

3 ek. kakaópor (Szerencsi)


A krémet vízgőz fölött készítettem el. Egy edénybe vizet forraltam és a tetejére tettem egy másik edényt, amibe felütöttem a tojásokat, hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot és besűrítettem, majd hűtöttem. Közben a csokit is megolvasztottam vízgőz fölött, majd hozzáadtam a kakaóport. A majdnem kihűlt tojáskrémet összekevertem az olvasztott csokival és a végén kihabosítottam a margarinnal.


A torta összeállítása:

Tányérra helyeztem az első piskóta lapot, megkentem egy adag krémmel. Erre jön a második piskóta lap, melyre szintén krém kerül, legfelül pedig a harmadik piskóta. A tortát vékonyam megkentem krémmel és zöldre színezett marcipánnal vontam be.

A foci labdához a 2 piskóta tekercset vékonyan megkentem a csokikrémmel, ismét betekertem és eldaraboltam. Egy kis műanyag edényt folpackkal kibéleltem, körbe kiraktam a tekercsekkel a csokikrémmel rétegezve. Néhány órára hűtőbe tettem. A hűtőből kivéve kiborítottam a műanyag edényből, lehúztam róla a folpackot és vékonyan bekentem csokikrémmel.
Pillecukorból készült bevonóból szabályos ötszögeket és hatszögeket vágtam ki és focilabdára mintázva elkészítettem a labdát.
A labdát "marcipánfűvel" vontam körbe. Mi mindenre használható a fokhagymatörő??? :o) És kész a focitorta.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése