2012. június 30., szombat

Turbó csokis kifli Limarától

Ezt a receptet Limaránál találtam itt. Nagyon gyorsan elkészül és nagyon-nagyon finom.


Egy nagyon kicsit változtattam, ide most az írom le, ahogy én készítettem :)

Hozzávalók:
600 g finomliszt
1 tk. só
70 g cukor
1 nagy tojás
kb. 3 dl langyos zabtej
7 dkg olvasztott margarin (Liga)
3,5 dkg élesztő

A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe mértem és 20 perc alatt a szokásosnál kissé lágyabb tésztát dagasztottam, majd kelesztőtálban megkelesztettem.

Míg kelt, addig elkészítettem a csokis tölteléket:
100 g étcsokoládé
2 ek. kakaópor
70 g cukor
2-3 ek. sárgabarack lekvár

Késes aprítóba mértem a lekvár kivételével a hozzávalókat és finomra őröltem. Végül annyi lekvárt adtam hozzá, amivel kenhető masszát kaptam.

A közben kissé megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és négy egyforma darabba vágtam. Az egyik tésztát vékony, kör alakú lappá nyújtottam és megkentem a csokis töltelékkel, majd beborítottam egy másik vékonyra nyújtott tésztalappal. Egy pizzavágóval 12 cikkre vágtam. Az így kapott háromszögeket feltekertem és sütőpapíros tepsire fektettem. A kimaradt két lapból is elkészítettem ugyanezt.

A kifliket egy felvert tojással lekentem, kicsit kelesztettem, majd kb. 200 fokon kb. 15 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése